Слово при врученні жезла Преосвященному Тихону, єпископу Івано-Франківському і Коломийському

 

 

Преосвященний єпископе Тихоне!

Нині, дією Святого і Животворящого Духа, через наше рукоположення на тебе зійшла благодать архієрейства. Великий Архієрей, Котрий пройшов небеса (див. Євр. 4, 14), Господь наш Іісус Христос обрав і покликав тебе до вищого, архієрейського служіння у Церкві Своїй.

 

Архієрей — хранитель чистоти істин Святого Православ’я. Він, за образним порівнянням святителя Іоанна Златоустого, подібний охоронцю, що стоїть на вежі і оглядає околиці, щоб зла людина не пробралася в те місце, яке оберігає охоронець. І в образі Святих Господь дарував Церкві високі взірці непохитного стояння за Істину, за чистоту віри, для захисту Її від всіляких замахів з боку єресей та розколів. Архієрей — перший у своїй єпархії благовісник цих істин, істин святої віри, проповідник слова Божого «в час і не в час» (2 Тим. 4, 2), по заповіді святого апостола Павла.

 

Святитель Димитрій Ростовський каже, що істинний добрий пастир впізнається за трьома ознаками, зазначеними у святому Євангелії. По-перше, пастир добрий входить у двір овечий через двері, а не проникає туди якось інакше: «Хто входить в кошару овечу не дверима, а десь перелазить, той злодій і розбійник; а хто входить у двері, пастир є овець» (Ін.10, 1-2). Двері двору овечого — Сам Христос, Який говорить про Себе: «Я є двері: хто через Мене увійде, той спасеться, і увійде і вийде, і пасовище знайде» (Ін. 10, 9).

 

Друга ознака доброго пастиря та, що він ходить перед вівцями, а не позаду овець, як каже Христос в Євангелії: «І коли виведе своїх овець, поперед них йде» (Ін. 10, 4). Це означає, що пастир зобов’язаний бути першим у всіх чеснотах, він повинен бути прикладом для овець, а не вівці для нього. Кожному з пастирів апостол заповідає: «Будь взірцем для вірних у слові, в житті, в любові, в дусі, у вірі, в чистості» (1 Тим. 4, 12).

 

Третя ознака — «Пастир добрий життя своє покладає за овець» (Ін. 10, 11). І якщо пастирю належить не шкодувати життя свого для овець, то тим більше подобає не шкодувати майна свого, а використовувати його для милостині вівцям — нужденним і убогим, сиротам і вдовицям, хворим та безпритульним.

 

Сьогодні ти урочисто сповідував перед Богом праву і непорочну християнську віру, клятвено обіцяв зберігати її, дотримуватися Церковних канонів, правил святих Апостолів і Церковного передання. Словом, сьогодні ти дав обіцянку твердо триматися «взірця здорового вчення», як каже про це святий апостол Павло: «Держись взірця здорового вчення, яке ти чув від мене, з вірою і любов’ю в Христі Іісусі» (2 Тим. 1, 13). Збережи ж його цілим і незмінним, відповідно до нього налаштовуй і образ своїх поглядів, образ самого життя. Якщо ти будеш поступати так, то і сам спасешся і допоможеш досягнути спасіння пастві, яку Господь сьогодні ввіряє тобі.

 

Разом з повчаннями прийми і наші сердечні вітання з тим, що ти удостоївся архієрейської благодаті. Пастирське служіння, по своїй суті для тебе не є новим. Адже ти багато років вірою і правдою служив у Північній Америці та Чернівецько-Буковинській єпархії. Ми радіємо, знаючи в твоєму лиці ревного, одухотвореного пастиря на ниві Божій. Упевнений, що ти всі свої сили, оновлені і підкріплені архієрейською благодаттю, віддаси справі добросовісного служіння на ниві Христовій.

 

А зараз прийми цей жезл, як символ дарованої тобі від Бога архієрейської влади. Використовуй її, за повчанням апостола «для довершення святих, на діло служіння, для творення Тіла Христового, аж доки всі прийдемо до єдності віри й пізнання Сина Божого, в мужа досконалого, в міру повного віку Христового» (Єф. 4, 12-13 ). І від повноти отриманої благодаті Всесвятого Духа, подай твоє перше архієрейське благословення присутнім тут людям Божим.

+ОНУФРІЙ

МИТРОПОЛИТ КИЇВСЬКИЙ І ВСІЄЇ УКРАЇНИ